سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چیزهایی که شاید در مورد استیو جابز ندانید

چیزهایی که شاید در مورد استیو جابز ندانید

 

استیون پاول جابز در 24 فوریه سال 1955 در شهر سان‌فرانسیسکو آمریکا به دنیا آمد. وی مخترع، کارآفرین، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت اپلو یکی از چهره‌های شناخته شده صنعت آی‌تی و تکنولوژی دنیا است.

 

استیو جابز به عقیده‌ی خیلی از اهالی تکنولوژی، مردی از آینده با ایده‌های ناب و استثنایی بوده است و محصولات که ارائه داد، توانستند تحولات عظیمی ایجاد کنند. از معرفی آی‌پاد در سال 2001 تا پرده‌برداری از آیتونز استور در سال 2003 و از همه مهم‌تر، معرفی آیفون و آیپد در سال‌های 2007 و 2010 که باعث شدند صنایع مرتبط با آنها گام‌ها به جلو قدم بردارند.

 

استیو جابز با اینکه در سال 2011 میلادی و در سن 56 سالگی از دنیا رفت، اما هنوز آثار خدمات ارزنده‌ی وی برجای مانده و هنوز مسیر و افکار او توسط خیل عظیمی از توسعه‌گران تکنولوژی دنیا، دنبال می‌شود.

 

1- استیو جابز سالانه فقط یک دلار از حساب شرکت اپلبه عنوان حقوق سالانه خود در زمان مدیر اجرایی خود خارج می‌کرد. اگر چه،‌جابز جبران سهام و بازپرداختش را کرد تا یک زندگی ساده و معمولی را بتواند اداره کند.

 

2- قبل از شرکت اپل، استیو جابز در کمپانی آتاری مشغول به کار بود. آتاری به طور قابل توجهی به صنعت سرگرمی‌های الکترونیکی با ساخت بازی‌های آرکید، کنسول‌های بازی‌های ویدیویی و رایانه‌های خانگی کمک کرد.

 

3- استیو جابز در تلاش بود تا با داروهای گیاهی و غیر شیمیایی با سرطان خود مبارزه کند. در نهایت می‌گویند که وی در اواخر حیات خود از اینکه این شیوه درمانی را انتخاب کرد به شدت پشیمان بود.

 

4- تقریبا تمام رایانه‌های سیستم عامل مکینتاش شرکت اپل، امضای استیو جابز در داخل دستگاه حکاکی شده بود. مشتری‌ها بدون ابزار مخصوص قادر به دیدن امضای جابز نبودند ولی ابتکار اخلاق‌مدارانه جابز را تحسین کردند.

 

5- استیو جابز در دانشگاه تحصیل نکرد و مدرک دانشگاهی نیز نداشت. وی هیچوقت برنامه‌ای برای قبولی در دانشگاه نداشت.

 

6-در زمان مرگ استیو جابز، کمپانی‌های اپل، مایکروسافت و دیزنی به رسم احترام پرچم‌هایشان را نیمه افراشته کردند.

 

7- استیو جابز به علت سرطان پانکراس فوت شد که بیماری وی به صورت مخفف،‌ PC نامیده می‌شود. این مخفف آشنا نیست؟! به نظرتان اتفاقی هست یا واقعا تقدیر وی این بود تا با PC از این دنیا برود؟

 

8- استیو جابز حتی یک خط هم کد برنامه‌نویسی ننوشته بود! او هیچوقت برنامه‌نویس نبود ولی همکاران فنی‌اش وی را مجاب ساختند که به برنامه‌نویسی نیاز است تا یک محصول انقلابی در عرصه تکنولوژی خلق شود.

 

9- دقت کردید که محصولات اپل به صورت مستقیم دکمه‌ای برای خاموش کردن دستگاه ندارند؟ علت این بود که استیو جابز از مرگ به شدت می‌ترسید. جابز می‌گوید وقتی چیزی خاموش می‌شود یعنی مُرده است!


10- جابز از بیماری دیسلکسیا در نوجوانی رنج می‌برد. دیسلکسیا (معادل فارسی: خوانش پریشی) به دسته‌ای از اختلالاتی ذهنی گفته می‌شود. جابز باهوش بود ولی در درک مطلب و نگارش مشکل داشت. افراد مبتلا به این بیماری معمولا کلمات را جابه‌جا یا آینه‌ای می‌نویسند. شاید به همین دلیل بود که جابز به دنبال تحصیلات دانشگاهی نبود.


11- استیو جابز یکی از سهام‌داران دیزنی بود. 7.7 درصد از سهام دیزنی متعلق به جابز بود.


12- آخرین کلمات استیو جابز قبل از مرگش چه بود؟ فقط سه بار گفت Wow!


13-جورج لوکاس پیکسار را در سال 1979 به مبلغ پنج میلیون دلار به استیو جابز فروخت.

 

14-آخرین حضور استیو جابز در رویدادهای شرکت اپلدر برنامه معرفی iOS 5 و آی‌کلاد بود. آخرین سخنرانی وی در شرکت اپلدر تاریخ ششم ماه ژوئن سال 2011 ثبت شد.

 

15- استیو جابز یک آمریکایی اصیل نبود! یک رگه سوری از پدر مسلمان داشت. استیو فرزند خوانده بود. نام پدر واقعی وی عبدالفتاح جندعلی و نام مادر واقعی وی جوآنا کارول شیبل است. پدر جوآنا از اینکه وی استیو را بزرگ کند منع کرد و او را مجبور کرد که استیو را رها کند.

 

16- استیو جابز گوشت‌خوار نبود با این حال به گوشت ماهی علاقه داشت.

 

17-آیا استیو جابز انسان مذهبی بود؟ بله. مذهب وی بودایی بود. وی عادت داشت به هند سفر کند و به مدیتیشن بپردازد و به دنبال راه‌هایی برای زندگی ساده و محقرانه بگردد.

 

18- استیو جابز دو دختر به نام‌های لیزا و ارین دارد. او می‌گوید که به خاطر کارش رابطه‌اش را با اولین دخترش،‌ لیزا از دست می‌داد. لیزااغلب اوقات توسط مادرش در رفاه کامل بزرگ می‌شد. نام همسرش، لارن پُوِل است.

 

19- استیو جابز اصلا علاقه‌ای نداشت که محصولاتش به رنگ سفید باشد! ولی هنگامی که «ماه خاکستریِ سفید رنگ» طراحی شده توسط جاناتان ایو را مشاهده کرد نظرش عوض شد.

 

20- لوگوهای لپ‌تاپ‌های قدیمی اپلبالا یا پایین آن درج می‌شد. البته این کار به صورت عمدی برای رضایت مشتریان توسط استیو جابز انجام می‌شد.



طراحی وب سایت بهینه سازی وب سایت سئو وب سایت seo وب سایت افزایش رتبه وب سایت